4 کلمه ای که هنگام فروش نباید از آن ها استفاده کنیم

همان طور که کلمات زیادی به افزایش فروش کمک میکنند یکسری کلمات هم باعث کاهش فروش شما میشود. در اینجا میخواهیم به 4  کلمه ای که نباید هنگام فروش از آنها استفاده کرد اشاره کنیم.

 

  • صادقانه بگویم

این کلمه بسیار رایج است و برخی از افراد از روی عادت از این کلمه استفاده میکنند. افرادی که میگویند  “صادقانه بگم” به دنبال راهی برای تأکید بر راستگو بودن خود هستند. مثلا میگویند  “صادقانه بگم، این بهترین قیمت است” یا “…..” اما وقتی این کلمات را می شنوید، واکنش شما چیست؟
اما در فروش ، این کلمه باعث میشود مشتری فکر کند هر آنچه تا الان به او گفته ایم  دروغ بوده است. اگر در تمام طول صحبت خود با مشتری صادق بوده اید ، چرا باید اکنون به آن اشاره کنید؟

پس کلمه “صادقانه بگم” را از واژگان خود حذف کنید و اگر می خواهید مردم فکر کنند که شما صادق هستید آن را درعمل نشان دهید .

 

  • متأسفم که شما را آزار دادم. ببخشید که وقت شما را گرفتم

لازم نیست عذر خواهی کنید. خیلی ها از همان ابتدای تماس از کلمه ببخشید استفاده میکنند. واقعا اگر شما میخواهید پیشنهاد خوبی به مشتریتان بدهید نیازی به عذر خواهی نیست. اگر به محصول خود مطمئن هستید، اعتماد به نفس داشته باشید. نگویید ببخشید وقت شما را گرفتم. زمان شما هم به اندازه زمان مشتری مهم است.
اما اگر دلیل خوبی برای تماس با کسی دارید ، نیازی به پشیمانی نیست. اگر خواستار فروش چیزی هستید که به آن اعتقاد دارید ، باید اعتماد به نفس و اقتدار داشته باشید . افراد از شما خرید میکنند چون محصول شما دارای ارزش است و به نیازشان پاسخ میدهد. در نتیجه دلیلی برای عذر خواهی هنگام فروش وجود ندارد.

.

  • خرید کنید.

“خرید” کلمه دیگری است که باعث کاهش فروش میشود. مردم عاشق خرید هستند اما دوست ندارند چیزی به آنها فروخته شود. کلمه “خرید” یعنی باید هزینه کنند. مشتری ها می دانند که وقتی قرار است چیزی را بخرند، باید برای آن پول خرج کنند.
به عنوان مثال اگر فروشنده مبلمان به شما بگوید دوست دارید این مبل را بخرید، شما به این موضوع فکر میکنید که خب برای خرید این مبل باید مقدار زیادی پول خرج کنم اما اگر بگوید دوست دارید این مبل را در خانه خود داشته باشید جواب شما چیست؟

شما صد در صد میخواهید این مبل را در خانه خود داشته باشید. به عنوان فروشنده باید سعی کنید سوالاتی از مشتری بپرسید که جوابش مثبت باشد. آقای مشتری دوست داری این کالا را بخری؟ معلومه که نه. آقای مشتری دوست داری خاص باشی ؟ بله حتما

 

  • قرارداد

در پایان معامله فروش از گفتن کلمه “قرارداد” اجتناب کنید. کلمه قرارداد یک کلمه جدی است و چون بار حقوقی دارد باعث میشود مشتری نسبت به آن دفاعی شود. حتما دیده اید که برخی از مشتریان یک قرارداد را چندین بار میخوانند و درباره بند به بند آن سوال میپرسند و هنگام امضای آن مردد هستند.
هنگام بستن قرارداد از کلمات دیگری استفاده کنید مثلا بگویید ممنون میشوم این توافق نامه همکاری را هم امضا کنید.

کلمه توافق نامه بار مثبت تری دارد. یا اینکه میتوانید بگویید خب قبل از شروع پروژه طبق معمول یکسری کاغذ بازی هست که باید انجام دهیم.
شما چه کلمات ممنوع دیگری را میشناسید؟

1/5 - (1 امتیاز)

نمونه کارهای گروه تاچ
در زمینه برندینگ

برای سفارش طراحی سایت با ما در تماس باشید

اشتراک مطلب

نوشتهٔ پیشین
چگونه بهانه های مشتری را درهنگام خرید مدیریت کنیم
نوشتهٔ بعدی
فقط حرفه ای ها به معماری برند توجه میکنند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.