داستان خلق برند

میخ سازی یزد

داستان خلق برند

میخ سازی یزد

چالش

شرکت میخ سازی یزد جزو با سابقه ترین شرکت های تولیدی کشور در صنعت میخ و مفتول سازی همچنین محصولات فنس، سیم خاردار و پیچ می باشد، این شرکت در سال 1350 توسط مرحوم حاج رضا توکلی حسین آباد تاسیس گردیده و همچنان با تولید محصولات با کیفیت به فعالیت خود ادامه می دهد، چالش اصلی پروژه بروز رسانی هویت بصری شرکت بود که بیش از 50 سال دست نخورده باقی مانده بود..

استراتژی

 پس از برگزاری جلسات متعدد با کارفرما به این نتیجه رسیدیم که بروز رسانی هویت با حفظ چارچوب قبلی آن برای حفظ اصالت برند با حساسیت بالا صورت پذیرد، همچنین مقرر شد در صورت امکان یزدی بودن شرکت به نحوی در لوگو مستتر باشد زیرا بسیاری از مشتریان محصول را با نام میخ یزد می شناختند.

نتیجه

خلق یک لوگو و هویت کاملا بروز و مدرن با حفظ اصالت و فرمت قبلی آن، همچنین بروز رسانی رنگ سازمانی، استفاده از تایپوگرافی متناسب با هویت شهر یزد (تایپ مورد استفاده در عمارت امیر چخماق یزد) و ایجاد ساختار یکپارچه و همگون بصری در حد و اندازه یک برند بزرگ و قوی صورت پذیرفت.
این بروز رسانی در کمک به افزایش آگاهی از برند و محصولات شرکت و همگام شدن با سلیقه مخاطبان امروزی نقش اساسی ایفا میکند.

شرکت میخ سازی یزد در سال 1350 توسط مرحوم حاج رضا توکلی حسین آباد تاسیس گردید. تولیدات این شرکت شامل انواع میخ آهنی، مفتول گالوانیزه، فنس و سیم خاردار و سایر فرآورده های وفلادی می باشد.
این شرکت جزو با سابقه ترین شرکت های تولیدی داخل در این صنعت بوده و همچنان با حفظ کیفیت به عنوان یکی از پیشروان اصلی بازار میخ و مفتول در حال کار است. محصولات این شرکت به کشورهای حوزه خلیج فارس، آفریقا و آمریکا نیز صادر می گردد.
پیشنهاد گروه تاچ در جهت توسعه مارکتینگ بین المللی به این شرکت بازنگری تمامی نقاط تماس برند با مخاطبان بود. ایجاد یک لوگو و هویت بصری جدید، عکاسی از ماشین آلات و خطوط تولید، طراحی بسته بندی های محصولات همچنین همه آیتم های فضای مجازی از جمله وبسایت و پیج های فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت.
فاز دوم این پروژه با استارت پروژه سئو و بالا آمدن وبسایت طراحی شده برای شرکت در کلمات اصلی “میخ” – “میخ سازی ” و “مفتول گالوانیزه” در صفحه اول گوگل انجام پذیرفت که نتایج بسیار خوبی در افزایش فروش شرکت داشت.

هویت بصری برند 

با توجه به نقش لوگو و هویت فارسی و انگلیسی به عنوان یک پایه اساسی برای شروع برنامه های تبلیغاتی، اولویت پروژه با ایده پردازی و طراحی هویت بصری یکپارچه برند میخ سازی استارت خورد. فرآیند طراحی هویت بصری جدید شامل طراحی نشانه، تایپوگرافی فارسی و انگلیسی، انتخاب رنگ سازمانی، طراحی پترن و طراحی اوراق اداری طی بازه‌ای 4 هفته ای و با تلاش تیم طراحی گروه تاچ به انجام رسید. نتیجه کار خلق یک هویت بصری یکپارچه با توجه به موضوع فعالیت شرکت در حال و آینده و از دید مخاطبان و مشتریان برند بود که جهت بهره برداری در اختیار واحدهای مختلف طراحی و مارکتینگ قرار گرفت.

هویت بصری برند چیست؟

طراحی وبسایت سه زبانه فارسی، انگلیسی و عربی

پس از طراحی هویت اصلی برند، طراحی وبسایت سه زبانه با توجه به صادراتی بودن محصولات شرکت جهت دیده شدن هر چه بیشتر برند در فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت، رعایت اصول طراحی رابط کاربری مطابق با هویت اصلی برند، هم چنین اصول حرفه ای سئو از اولویت های این پروژه بود. آنچه بیش از هر چیزی در طراحی وبسایت های تجاری مهم است هماهنگی طراحی گرافیک صفحات مطابق با فضای تصویری اصلی برند برای جلب اعتماد مخاطبان و تلاش برای بازدید و مطالعه همه صفحات توسط کاربران می باشد. نمایش صحیح وبسایت در دستگاه های مختلف از جمله لپ تاپ، تبلت و موبایل هم اهمیت بالایی داشته و با جزئیات و چیدمان دقیق طراحی گردید.

ویژگی های یک وبسایت خوب کدامند؟

طراحی بسته بندی

یکی از مهمترین نقاط تماس برند (Touch Point) با مخاطبان، بسته بندی محصول است، به خصوص در بیزنس های B2C و دارای محصول فیزیکی که اولین برخورد مخاطب با برند بسته بندی آن است.
با وجود تولید کننده های متعدد میخ و مفتول با تلرانس کیفتی متفاوت، یک بسته بندی حرفه ای تاثیر بسزایی در جلب اعتماد مشتری برای انتخاب محصول با کیفیت داشاه لذا این مهم در دستور کار واحد طراحی قرار گرفت.
طراحی و تولید صحیح بسته بندی مطابق با هویت بصری و نوع محصول برای نشان دادن کیفیت و احترام به مخاطب نقش اساسی ایفا میکند

نقش بسته بندی محصول در فروش

مدیریت شبکه های اجتماعی

با افزایش روزبه‌روز کاربران شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات در این شبکه‌ها اهمیتی حیاتی برای کسب‌وکارها پیدا کرده است. اماطراحی مناسب پست ها و استوری ها مطابق با هویت و ارزش های هر برند برای تبلیغات، چالشی است که بسیاری ازکسب و کارها با آن مواجه‌اند. گروه تاچ با ارائه‌ی فهرستی از فعالیت ها و مناسبت های مربوط به هر کسب و کار و طراحی صحیح پست ها این مشکل را حل می‌کند. تعامل مناسب با مشتریان شرکت میخ سازی و مرتفع نمودن اطلاعات مورد نیاز آنها از طریق شبکه های اجتماعی از جمله مواردی بود که در دستور کار واحد سوشیال مارکتینگ قرار گرفت.

آنچه در مورد سوشیال مارکتینگ باید بدانیم

عکاسی صنعتی

در دنیای رقابتی امروز، پلتفرم های مختلف و شبکه های اجتماعی ، وب سایت ها ، بیلبورد ها و استند های خیابانی و کاتالوگ ها و سایر آیتم های تبلیغاتی در درجه اول نیازمند محتوای تصویری حرفه ای جهت طراحی و ارائه هستند . یکی از اساسی ترین آیتم های مدیا را میتوان عکاسی صنعتی به شمار آوردد که با توجه به شرایط امروز جهان در تمامی بیزینس های کوچک و بزرگ رخنه کرده است. شما با استفاده از عکاسی صنعتی و خلق تصاویر زیبا و کاربردی از محصولات و خدمات خود میتوانید با قدرت در خط مقدم صنعت خود ایستاده و با انجام یک پروژه تولید محتوای تصویری خوب، حسی واقعی و قدرتمند از تجارت خود به نمایش بگذارید. در پروژه میخ سازی یزد نیز گروه تاچ برای ساخت آیتم های مختلف تبلیغاتی برند طراحی شده پروژه عکاسی صنعتی را در دستور کار قرار داد

عکاسی صنعتی و چالش های آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.