خدمات استراتژی برند

برند بودن چه مزیتی دارد؟

امروزه مشتریان انتخاب های زیاد و وقت کم  دارند بنابراین مستقیم به سراغ محصولات برند میروند. استراتژی برند یک برنامه‌ی مستند و مدونی است  که جهت موفقیت برند تدوین می شود.

  1. ایجاد تصویر ذهنی بهتر
  2. افزایش فروش
  3. افزایش اعتماد مشتری
  4. وفاداری مشتری(Loyalty)
  5. کاهش حساسیت مشتری به قیمت (Price Sensitiveness)
  6. حاشیه سود بیشتر (High Margin)
  7. امکان حفظ قیمت در زمان دامپینگ
  8. امکان جذب کارمندان حرفه ای
  9. افزایش قدرت چانه زنی

برای سفارش استراتژی برند با ما در تماس باشید

چگونه استراتژی برندمان را بنویسیم؟

تدوین استراتژی برند گام های متعددی دارد که مهم ترین گام های آن عبارت است از:

  1. شناخت
  2. تعیین جایگاه و وعده برند
  3. آفرینش جسم برند

گام اول: شناخت

در گام اول باید خودمان، رقبا، صنعتی که در آن فعال هستیم و محیط اطراف را به خوبی بشناسیم.

شناخت خودمان Self Analysis                      

ماتریس SOWT یکی از ابزارهای کاربردی است که به کمک آن میتوان تهدیدها، فرصت ها، نقاط قوت و نقاط قابل بهبود خودمان را عمیق تر بررسی کنیم.

شناخت مخاطب  Audience Analysis             

مخاطبان را میتوان بر اساس عوامل فرهنگی، دموگرافیک، عوامل رفتاری، عوامل رفتاری و یا روان شناختی دسته بندی کرد.

شناخت محیط Environment Analysis          

تامین کنندگان، رقبا، سهامداران، عوامل جهانی و  همچنین عوامل اقتصادی، فرهنگی و غیره در این گام

مورد بررسی قرار میگیرد.

گام دوم: تعیین جایگاه و وعده برند

جایگاه برند شما آن موقعیتی است که در بازار برای خود تعریف می‌کنید و شما را از رقبایتان متمایز می‌کند. برای مخاطبان شما مهم است که شما کجا هستید و چه جایگاهی را برای خود تعیین کرده‌اید. شما باید به طور واضح در مورد مزایایی که محصولات و خدمات شما دارد حرف بزنید. برای هریک از این مزایا هم باید دلایل باور پذیر ارائه کنید.

در این گام بیشتر موضوع مزیت رقابتی برند Point Of Difference  مورد بررسی قرار میگیرد.

گام سوم: آفرینش جسم برند

شخصیت برند، هویت بصری برند، هویت کلامی و هویت حسی برند در این گام خلق میشود. هنگامی که مشخص شد که دقیقا که هستید و چگونه قرار است ظاهر شوید، باید وارد عمل شوید و برند خود را از طریق یک برنامه جامع وارد دنیای واقعی کنید تا برند شما به عنوان یک شخص حقوقی با مشتریانش ارتباط برقرار کند. اینجا همان جایی است که شما در ذهن و قلب مشتری ماندگار می شوید.

پایه های هویت بصری برند:

  • رنگ
  • فونت
  • لوگو
  • وبسایت
  • بسته بندی محصولات
  • اوراق اداری
  • و …

پایه های هویت کلامی برند:

  • نام برند
  • شعار تبلیغاتی
  • لحن برند
  • داستان برند
  • آوای برند

پایه های هویت حسی برند:

  • رایحه برند
  • تصویر برند
  • طعم برند
  • موسیقی برند
  • بافت برند

برند سازی یک فرآیند چرخشی است که همیشه باید مورد ارزیابی قرار گرفته شود.

همواره باید بعد از اجرای استراتژی برند، از محیط بیرون نظرات و فیدبک ها را مورد بررسی قرار دهیم و از خودمان بپرسیم که:

  • انجام چه کارهایی را باید شروع کنیم؟
  • انجام چه کارهایی را باید متوقف کنیم؟
  • انجام چه کارهایی را باید ادامه دهیم؟