داستان خلق برند

 بن مهک یزد

داستان خلق برند

 بن مهک یزد

چالش

شرکت بن مهک یزد تولید کننده فرآورده های گیاه شیرین بیان و از صادر کنندگان اصلی این محصول به اروپا می باشد، محصولات این شرکت در صنایع غذایی و داروسازی کاربرد داشته و جزو تجارت های مهم بین المللی در صنعت غذایی می باشد.
چالش اصلی پروژه بروز رسانی هویت بصری، اوراق اداری و وبسایت شرکت با نگاه به مخاطبان بین المللی و استانداردهای بالای آن بود تا بتواند با رقبای اصلی و به ویژه اروپایی خود برابری کند.

استراتژی

پس از برگزاری جلسات متعدد با کارفرما به این نتیجه رسیدیم که بروز رسانی هویت کاملا ساختار شکنانه و فارغ از هویت قبلی باشد تا تیم طراحی انعطاف کافی جهت طراحی یه برند بین المللی را دشاته باشد.

نتیجه

 خلق یک لوگو و هویت کاملا بروز و مدرن جدید ، همچنین استاندارد سازی رنگ سازمانی، استفاده از تایپوگرافی مناسب شرکت های صادراتی در حد و اندازه یک برند بزرگ و قوی صورت پذیرفت.
این بروز رسانی در کمک به افزایش آگاهی از برند و محصولات شرکت و همگام شدن با سلیقه مخاطبان امروزی نقش اساسی ایفا میکند.

شرکت بن مهک یزد تولید کننده فرآورده های گیاه شیرین بیان و از صادر کنندگان اصلی این محصول به اروپا می باشد، محصولات این شرکت در صنایع غذایی، داروسازی، زیبایی و دخانیات کاربرد داشته و جزو تجارت های مهم بین المللی در صنعت غذایی می باشد.
شیرین‌بیان با نام علمی Glycyrrhiza glabra به فارسی (مَهْک) و به لاتين (رگليس) گفته می‌شود و در گویش اصفهان و طب سنتی قدیم به (مِجو) و در زبان کردی به (به لک) شهرت دارد.
شيرين بيان گیاهی خودرو از تیره سبزی ‌آساها می باشد که در جنوب اروپا، شمال آفریقا و نواحی معتدل آسیا رويش دارد.
در اکثر نقاط ایران خصوصا در شهرستان خاتم مروست و نواحی شرقی و شمال شرقی همچنین آذربایجان، استان کرمان و سلسله کوه های بختیاری و شهرستان اقلید در استان فارس به فراوانی می‌روید. ارتفاع این گیاه تا یک متر و در نواحی معتدل تا دو متر می‌رسد.

هویت بصری برند 

با توجه به نقش لوگو و هویت فارسی و انگلیسی به عنوان یک پایه اساسی برای شروع برنامه های تبلیغاتی، اولویت پروژه با ایده پردازی و طراحی هویت بصری یکپارچه برند بن مهک استارت خورد. فرآیند طراحی هویت بصری جدید شامل طراحی نشانه با الهام از حروف مخفف نام برند BMY، تایپوگرافی انگلیسی، انتخاب رنگ سازمانی، طراحی پترن و طراحی اوراق اداری طی بازه‌ای 4 هفته ای و با تلاش تیم طراحی گروه تاچ به انجام رسید. نتیجه کار خلق یک هویت بصری یکپارچه با توجه به موضوع فعالیت شرکت در حال و آینده و از دید مخاطبان و مشتریان برند بود که جهت بهره برداری در اختیار واحدهای مختلف طراحی و مارکتینگ قرار گرفت.

هویت بصری برند چیست؟

طراحی وبسایت دو زبانه زبانه فارسی، انگلیسی

پس از طراحی هویت اصلی برند، طراحی وبسایت دو زبانه با توجه به صادراتی بودن محصولات شرکت جهت دیده شدن هر چه بیشتر برند در فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت، رعایت اصول طراحی رابط کاربری مطابق با هویت اصلی برند، هم چنین اصول حرفه ای سئو از اولویت های این پروژه بود. آنچه بیش از هر چیزی در طراحی وبسایت های تجاری مهم است هماهنگی طراحی گرافیک صفحات مطابق با فضای تصویری اصلی برند برای جلب اعتماد مخاطبان و تلاش برای بازدید و مطالعه همه صفحات توسط کاربران می باشد. نمایش صحیح وبسایت در دستگاه های مختلف از جمله لپ تاپ، تبلت و موبایل هم اهمیت بالایی داشته و با جزئیات و چیدمان دقیق طراحی گردید.

ویژگی های یک وبسایت خوب کدامند؟

اوراق اداری

یکی از مهمترین نقاط تماس برند (Touch Point) با مخاطبان، اوراق و اسناد اداری است، مکاتبات رسمی شرکت بن مهک با مشتریان خارجی عمدتا از طریق ایمیل و نامه های PDF بود که دیتاشیت ها و مشخصات محصول نیز به پیوست ارسال می گردید، لذا برای یکپارچه سازی هویت دیداری برند با مخاطبان اوراق اداری، دیتاشیت های فنی و همچنین پاکت ها و کارت بیزنس با لوگو جدید طراحی گردید

نقاط تماس برند چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.