بازاریابی شبکه های اجتماعی

چگونه در شبکه های اجتماعی فروش خود را دو برابر کنیم؟

در بازاریابی شبکه های اجتماعی ابتدا باید مشخص کنید که کدام شبکه اجتماعی موثر تر است. رسیدن به پاسخ این سوال خیلی پیچیده نیست. بهتر است به طور میانگین از مشتریان خود یا افرادی که در بازار هدفتان هستند سوال کنید که از چه شبکه اجتماعی بیشتر استفاده میکنند و در نهایت با توجه به آمار بدست آمده شبکه اجتماعی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

مواردی که در بازاریابی شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی دارد:

  • بازاریابی ویروسی

مهم ترین نکته در افزایش فروش شبکه های اجتماعی، بازاریابی ویروسی است. بازاریابی ویروسی یعنی مطالب شما به قدری جذاب باشد تا کاربران به راحتی آنرا به اشتراک بگذارند.

  • به مشتریان پیشنهاد انتخاب بدهید

اگر شما به مشتری پیشنهاد انتخاب چند محصول را بدهید قطعا ذهن مشتری روی انتخاب محصول تمرکز پیدا میکند و نه خرید محصول. بهتر است به مشتری بگویید تمایل دارید کدام محصول برای شما ارسال شود به جای اینکه بگویید آیا تمایل دارید محصولی برای شما ارسال شود؟

  • تایید شدن توسط مشتریان قبلی

نکته ای دیگر در رابطه با بازاریابی شبکه های اجتماعی تایید شدن توسط مشتریان قبلی است. طبیعی است که تایید شدن توسط مشتریان قبلی باعث میشود افراد جدید با خیال راحت تر به شما اعتماد کنند.

  • نشان دادن کسب و کار واقعی

بهتر است در شبکه های اجتماعی به جای استفاده همیشگی از تصویر محصول، لوگو و … بعضی مواقع واقعیت را به تصویر بکشید و از تصویر پرسنل و مدیر سازمان نیز استفاده کنید.

  • ارائه خدمات رایگان در کنار سایر خدمات

گاهی اوقات خوب است که یکسری از خدمات را به صورت رایگان در کنار سایر خدمات و محصولات خود ارائه دهید و در شبکه های اجتماعی آنها پر رنگ کنید.

  • تخصصی کار کردن

در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است که ابتدا بازار هدف خود را شناسایی کنید و با توجه به شناخت افراد محتوایی تخصصی و کاربردی متناسب با بازار هدف تولید کنید.

  • پیشنهاد فروش محدود

گاهی اوقات به علت یکسری از مناسب ها مثل سالروز تاسیس شرکت، پیشنهاد فروش ویژه به مدت محدود را به مشتریان خود بدهید.

  • هشتگ های مناسب

همانطور که میدانید این هشتگ ها هستند که  باعث میشود مشتری ها در جستجوهایشان شما را پیدا کنند. حتما هنگام انتشار پستها از هشتگ های مناسب استفاده کنید.

  • همواره فعال باشید

در بحث بازاریابی شبکه های اجتماعی باید همواره فعال باید تا افراد شما را فراموش نکنند و پویایی شما توسط مشتریان حس شود.

  • اکانت های یکسان

اگر از چندین شبکه اجتماعی استفاده می کنید سعی کنید از اکانتهای با نام های یکسان استفاده کنید و حتما شبکه های اجتماعی خود را به یکدیگر لینک کنید.

نکته:
بررسی کردن تک به تک شبکه های اجتماعی برای اینکه مطمئن شوید نام مورد نظر شما در سایر شبکه های اجتماعی آزاد هست و یا نه بسیار زمانبر هست.

در اینجا چند وبسایت به شما معرفی میکنیم که با یک کلیک نام درخواستی شما را در تمام شبکه های اجتماعی جستجو میکند و در نهایت به شما گزارش میدهد که نام پیشنهادی شما در سایر شبکه های اجتماعی آزاد و یا اینکه قبلا استفاده شده است.

www.namechk.com
www.knowem.com

و سخن آخر:

بسیار از افراد میگویند که ما در شبکه های اجتماعی فعال هستیم و نیازی به وبسایت نداریم. لازم است در اینجا اشاره کنیم که این تفکر کاملا اشتباه است.

اگر از احتمال فیلتر شدن شبکه اجتماعی چشم پوشی کنیم، ممکن است یک شبکه اجتماعی خاص، در طی یک بازه زمانی محبوبیت خود را از دست بدهد و  افراد به سمت شبکه اجتماعی جدید تر بروند.
همچنین از همه مهم تر اینکه سوشیال مارکتینگ، سئو، ایمیل مارکتینگ و … ابزارهایی هستند برای اینکه افراد از وبسایت شما بازدید داشته باشند. همیشه وبسایت به عنوان ستون دیجیتال مارکتینگ شناخته میشود و نمیتوان از داشتن آن چشم پوشی کرد.

تهیه و تنظیم: واحد تولید محتوای گروه تاچ
به اشتراک گذاری مقاله با ذکر منبع بلامانع است

5/5 - (3 امتیاز)

نمونه کارهای گروه تاچ
در زمینه برندینگ

برای سفارش طراحی سایت با ما در تماس باشید

افزایش فروش, بازاریابی شبکه های اجتماعی, فروش در شبکه های اجتماعی

اشتراک مطلب

نوشتهٔ پیشین
رتبه الکسا چیست و چگونه میتوان رتبه الکسا هر وب سایت را بررسی کرد؟
نوشتهٔ بعدی
ویژگی فنی و ظاهری که یک وب سایت خوب باید داشته باشد

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.