طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو حرفه ای

اگر برای را ه اندازی و یا توسعه کسب و کارتان به فکر طراحی لوگو حرفه ای هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ما در این مقاله به شما میگوییم که چرا یک کسب و کار به لوگو احتیاج دارد و همچنین به شما خواهیم گفت که یک لوگوی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد. کسب و کارهای زیادی را میبینیم که چندین و چند بار لوگوی شخصی و یا شرکتشان را تغییر میدهند. برای طراحی آن بارها هزینه میکنند و باز هم در نهایت به نتیجه دلخواه نمیرسند.

چرا به طراحی لوگو حرفه ای نیاز داریم؟

همه ما انسان ها عادت داریم که از چیزی برای خودمان یک تصویر ذهنی ایجاد کنیم. به طور مثال وقتی اسم لیوان را میشنویم سریع در ذهنمان تصویر لیوان را به خاطر می آوریم. وقتی اسم اپل را میشنویم تصویر سیب گاز زده را به خاطر می آوریم وقتی اسم ایرانسل را میشنویم رنگ زرد آن را سریع به خاطر می آوریم. تمام کسب و کارها به دنبال این هستند که کاری کنند که در حافظه مخاطب ثبت شوند و همه ما تصویر را خیلی سریع تر و راحت تر به حافظه مان میسپاریم.

تمام کسب و کارها باید یک تصویر و یا یک نشانه مختصری داشته باشند تا افراد با دیدن آن سریع به یاد آن کسب و کار یا محصول بیفتند. اگر شما بخواهید یک کیف معمولی بخرید شاید برایتان پرداخت مبلغ دو میلیون تومان برای یک کیف معمولی منصفانه نباشد اما کافی است که روی یک کیف لوگو و یا نشانه یک برند معروف مثل گوچی را ببینید، یکدفعه رفتار شما تغییر میکنید و میگویید دو میلیون تومان برای خرید کیف گوچی خیلی مقرون به صرفه است.

همه ما میدانیم که برند چیزی فراتر از یک لوگو ونشانه است اما تصویری که روی محصول حک میشود و مشتری را به سمت خودش میکشاند چیزی جز لوگو نیست.

پس لوگو تصویری است که مشتری با دیدن آن شما را به خاطر می آورد. وقتی که ما برای بار اول کسی را میبینیم ناخودآگاه از طرز پوشش آن شخص قضاوتش میکنیم. دقیقا افرادی که با محصولات یا خدمات شما آشنا نیستند در نگاه اول از روی لوگوی شما میزان حرفه ای بودن شما را قضاوت میکنند.

لوگو تصویری است که شما آن را روی محصولاتتان حک میکنید، در کاتالوگ محصولات، در نمایشگاه های تجاری، در وبسایت و شبکه های اجتماعی، در بسته بندی محصولات و حتی بر روی کارت بیزینس و  هدایای تبلیغاتی حک میشود. پس کاملا مشخص است که چرا هر کسب و کاری به یک نشانه یا لوگوی حرفه ای نیاز دارد.

طراحی لوگو حرفه ای - طراحی نشانه
طراحی لوگو حرفه ای - طراحی نشانه

و اما سوال مهم بعدی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که لوگو حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

1-  لوگوی حرفه ای باید با ساده ترین حالت ممکن و بدون پیچیدگی خاص، معرف نوع صنعت و کسب و کار شما باشد.

2- لوگوی حرفه ای باید انعطاف پذیر باشد. لوگوی حرفه ای باید طوری طراحی شود که اگر بخواهید سایز آن را کوچک کنید، اجزای تشکیل دهنده لوگو به وضوح مشخص باشد. به طور مثال فرض کنید که صاحب رستوران هستید و میخواهید گوشه بشقاب های غذا لوگوی رستوران را حک کنید. اگر برای طراحی لوگوی شما از المان های زیادی استفاده شده باشد قطعا وقتی ابعاد لوگو را کوچک میکنید متوجه میشوید که دیگر تمام عناصر به خوبی خودش را نشان نمیدهد و این یک نقطه ضعف برای لوگوی حرفه ای محسوب میشود.

3- همان طور که میدانید هنگام طراحی لوگو حرفه ای ، یک یا چند رنگ خاص به کار برده میشود که بعدا این رنگ ها به عنوان رنگ سازمانی شناخته میشود. رنگ لوگو یا بهتر است بگوییم رنگ لوگو باید طوری انتخاب شود که با آن صنعت همخوانی داشته باشد. طراحان حرفه ای قبل از انتخاب رنگ سازمانی، رقبای شما، سلیقه مشتریان شما و نظر شخصی شما و از همه مهم تر موضوع روان شناسی رنگ ها را بررسی میکنند تا بهترین رنگ را برای لوگوی شما انتخاب کنند.

4- در طراحی لوگوی حرفه ای علاوه بر توجه به موضوع زیبایی بصری باید قوانین هندسی را هم رعایت کرد. توازن و تقارن موضوعی است که در طراحی لوگوی حرفه ای رعایت میشود.

5- لوگوی حرفه ای باید مینیمال طراحی شود یا به عبارتی شلوغ نباشد اما نکته مهم اینجاست که مینیمال بودن با سطحی بودن لوگو متفاوت است. لوگو نباید سطحی طراحی شود بلکه باید در عین مینیمال و خلاصه بودن مفاهیم زیادی را در خود جای دهد.

طراحی لوگو حرفه ای شامل چه چیزهایی میشود.

لوگو یا نشانه تصویری است که به اختصار معرف کسب و کار شماست. برخی از شرکت ها نشانه تصویری ندارند و فقط تایپو گرافی دارند. تایپو گرافی به این صورت است که نام برند شما به شکلی خاص طراحی شود. برند گلرنگ یا کاله را به خاطر بیاورید، آنها در طراحی لوگوی خود از تایپو گرافی استفاده کرده اند. به طوری که نام برندشان به طوری خاص و منحصر به فرد طراحی شده است. پیشنهاد میشود که برای طراحی لوگو از ترکیب نشانه و تایپو گرافی استفاده شود.

یکی دیگر از المان های لوگوی حرفه ای، ترکیب رنگی آن است که باید کاملا حساب شده انتخاب شود.

نمونه طراحی لوگو حرفه ای
نمونه طراحی لوگو حرفه ای

تعرفه طراحی لوگو حرفه ای چقدر است؟

طراحی لوگو هم مانند سایر کارهای خدماتی، قیمت های متفاوتی دارد. مجموعه ها و افرادی هستند که با صد هزار تومان ادعای طراحی لوگو حرفه ای میکنند و از طرفی افراد و شرکت هایی هستند که با صد میلیون تومان کار طراحی لوگو را انجام میدهند.

به طور کلی انجمن گرافیک ایران هر سال تعرفه مشخصی را برای طراحی لوگو مشخص میکند که تعرفه آن به راحتی قابل دانلود کردن است. طراحانی که عضو انجمن گرافیک ایران هستند میتوانند قیمت طراحی لوگو را طبق تعرفه انجمن دریافت کنند.

در نهایت کارفرما است که با توجه به بودجه خود و کیفیت خروجی که مورد انتظارش هست تصمیم میگیرد که کار طراحی لوگو را با چه کسی پیش ببرد.

ما در گروه تاچ میتوانیم با توجه به نوع کسب و کارتان، ایده آل ترین پیشنهاد را به شما ارائه دهیم تا لازم نباشد هزینه های چندین و چند باره بابت طراحی لوگو انجام دهید.

اگر درباره طراحی لوگو حرفه ای سوالی دارید و یا اینکه تمایل دارید نمونه کارهای طراحی لوگو گروه تاچ را دریافت کنید کافی است درخواست خود را برایمان ارسال کنید و یا اینکه همین حالا با ما تماس بگیرید.

Rate this post

نمونه کارهای گروه تاچ
در زمینه برندینگ

برای سفارش طراحی سایت با ما در تماس باشید

اشتراک مطلب

نوشتهٔ پیشین
چگونه فروش مغازه ای را افزایش دهیم؟
نوشتهٔ بعدی
دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه به افزایش فروش کمک میکند؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.