تبلیغات کلیکی

کسب و کار خود را با تبلیغات کلیکی متحول کنید.

بازاریابی با تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟

تبلیغات کلیکی (PPC) یعنی پرداخت به ازای هر کلیک که در موتورهای جستجو کاربرد دارد. به این صورت که شما مبلغی را به ازای هر کلیک به موتور های جستجو پرداخت میکنید و موتورهای جستجو وب سایت شما را در کلمه کلیدی مورد شما بالا تر بقیه نمایش میدهد. برای مثال اگر شما برای تعداد 2000 هزار کلیک پرداخت انجام داده باشید به همین تعداد از ای پی های مجزا ورودی به سایت شما داده خواهد شد به بلافاصه بعد از اتمام لینک تبلیغات شما حذف خواهد شد.

نکته جالب در این نوع تبلیغات این است که الگوریتم های گوگل به صورت هوشمندانه کاربرانی مرتبط با کسب و کار شما را انتخاب میکند و لینک وب سایت را به او نمایش میدهد. برای مثال شما روی کلمه کلیدی “خرید موبایل سامسونگ” تبلیغات خریداری کرده اید گوگل به کاربرانی که عبارت هایی مشابه کلمه کلیدی شما را سرچ کنند لینک سایت شما را نمایش میدهد. تا حدودی میتوان گفت این نوع تبلیغات به مشتریان بلقوه شما نمایش داده خواهد شد.

تبلیغات کلیکی در یزد
تبلیغات کلیکی در یزد

تبلیغات کلیکی چگونه به ما کمک میکند؟

طبق تحقیقات، تبلیغات کلیکی بیش از هر نوع تبلیغاتی دیجیتالی مورد رضایت کاربران است و نرخ تبدیل بالاتری دارد. امروزه ما برای اکثر مسائل به سراغ موتورهای جستجو و فضای مجازی می رویم پس شانس دیده شدن تبلیغات ما میان این حجم از کاربران بسیار بالا ست و از طرفی از آنجایی که این تبلیغات به صورت هوشمند هستند به افرادی نمایش داده میشود که احتمال استقبال از این تبلیغات را دارند. در واقع الگوریتم های گوگل محصولات یا خدمات شما را مستقیما به دست افرادی که به آن ها نیاز دارند میرساند.

چند مزیت این نوع تبلیغات

  • مناسب برای کسب و کار های کوچک و بزرگ.
  • هزینه این نوع تبلیغات وابسته به تعداد کلیک و کلمه کلیدی است و با هر هزینه ای میتوان وارد این نوع تبلیغات شد.
  • مشتریان بلقوه ی کسب کار شما به راحتی در این روش هدف قرار داده می شوند.
  • میتوان تبلیغات را محدود به کاربرانی در موقعیت جغرافیایی خاصی کرد.
  • این نوع تبلیغات در بستر وب، ویدئوهای پلیرهای آنلاین و اپلیکیشن‌های موبایلی صورت میگیرد.

یک اشتباه خطرناک!!

برخی از صاحبان کسب و کار به اشتباه تمام هزینه و انرژی خود را بر روی این مدل تبلیغات میگذارند و موضوع حیاتی و مهم وب سایت یعنی سئو طبیعی سایت را فراموش میکنند. در نظر داشته باشید که این مدل تبلیغات فقط تا زمانی مفید است که شما پول پرداخت کنید و بلافاصله بعد از تمام شدن اعتبار لینک سایت شما به کلی برداشته میشود پس فقط قسمتی از تمرکز خود را بر روی این نوع بازاریابی قرار دهید و سئو طبیعی سایت خود را فراموش نکنید.

انواع تبلیغات کلیکی

تبلبغات کلیکی انواع مختلفی دارد که عموما بر پایه ی کلمه کلیدی است یعنی شما یک کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را انتخاب میکنید و کاربران مربوط به آن را به تعداد مشخصی دریافت میکنید. در ادامه چند نوع تبلیغات کلیکی رایج را بررسی خواهیم کرد.

تبلیغات کلیکی گوگل یا Google PPC Ads

محبوب ترین موتور جستجو در فضای اینترنت موتور جستجوی گوگل است که یکی از روش های درآمدی این شرکت همین نوع تبلیغات است. گوگل هر روز در حال توسعه الگوریتم های خود است و بهترین عملکرد را در یافتن کاربران هدف دارد. گوگل ابزاری به نام Google Ads که نام قبلی آن Google AdWords بود در ما قرار داده است تا بتوانیم از این طریق تبلیغات خود را به صورت آنلاین خریداری کنیم. از طریق پنل Google Ads میتوان تعداد کلیک های مورد نظر و کلمه کلیدی هدف خود را تعیین کرده و هزینه را به صورت آنلاین پرداخت کنیم.

تبلیغات کلیکی شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مکانی دیگر برای این نوع بازاریابی هستند. هرچند گوگل درصد بالایی از این نوع تبلیغات در بستر وب را در اختیار دارد اما در برخی از موارد شبکه های اجتماعی نیز مفید هستند. معروف ترین شبکه اجتماعی که درصدی از درآمد خود را از این راه کسب میکند فیس بوک است. این شبکه اجتماعی با بیش از 1.5 ملیار کاربر فعال منبع مناسبی برای نمایش تبلیغات شما می باشد.

شبکه اجتماعی دیگری مه در این زمینه فعالیت دارد لینکداین (Linkedin) است از آنجایی که مخاطبین این شبکه اجتماعی بیشار اشخاص حقوقی و شرکت ها هستند میتواند تبلیغاتی پر سود تر برای کسب وکار شما انجام دهد اما از طرفی تبلیغات در این شبکه اجتماعی هزینه ای بالا تری دارد.

تبلیغات کلیکی روشی مناسب برای معرفی کسب و کار شما به کاربران می باشد اما توجه داشته باشید که این نوع تبلیغات در کنار نکاتی مانند طراحی یک وب سایت خوب، سئو طبیعی وب سایت، بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ و … مفید است و تمرکز زیاد بر روی این نوع بازاریابی تنها هدر دادن دارایی شماست.

5/5 - (2 امتیاز)

نمونه کارهای گروه تاچ
در زمینه برندینگ

برای سفارش طراحی سایت با ما در تماس باشید

اشتراک مطلب

نوشتهٔ پیشین
بازاریابی محتوا چیست؟
نوشتهٔ بعدی
آنچه هنگام طراحی یک وب سایت حرفه ای لازم است بدانیم

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.