افزایش فروش سایت

تکنیک های افزایش فروش سایت

به نام خدا
اگر شما میخواهید برای توسعه کسب و کارتان وب سایت طراحی کنید و یا اینکه اگر شما وب سایت فروشگاهی دارید ولی فروش بالایی ندارید حتما این مقاله را تا آخر بخوانید.

در این مقاله تکنیک هایی را به شما آموزش میدهیم که به طرز عجیبی باعث افزایش فروش سایت شما میشود و هیچ چیز پیچیده ای درباره آن وجود ندارد.

فرقی نمیکند که شما تازه کار هستید و یا چندین سال درعرصه فروش کار میکنید، این تکنیک ها به افزایش فروش شما کمک میکند.

بازاریابی یک کار جدی است ولی دلیلی ندارد که کار زمخت و خشکی باشد.
اکثر افراد از خرید آنلاین میترسند و به آن اعتماد ندارند. ترس از چیزهای ناشناخته در همه انسان ها وجود دارد. پس برای طراحی سایت فقط دانستن علم طراحی وبسایت کافی نیست برای داشتن وب سایت حرفه ای شما باید بازاریاب حرفه ای باشید، باید بازار را بشناسید و با علم به آن به سراغ طراحی وبسایت بروید.

پس لطفا حتما قبل از اینکه وب سایتتان را طراحی کنید این تکنیک ها را کامل مطالعه کنید.
در این مقاله توضیح میدهیم چگونه استراتژی های بازاریابی را در وب سایت پیاده سازی کنید. یا بهتر است بگوییم که به شما آموزش میدهیم چگونه استراتژی های بازاریابی آفلاین را در بازاریابی آنلاین به کار ببرید.

اگر به دنبال افزایش فروش سایتتان هستید با ما همراه باشید.

تکنیک های افزایش فروش سایت
تکنیک های افزایش فروش سایت

تکنیک شماره 1- محبوبیت

محبوبیت محصول شما باعث افزایش فروش سایت می شود.

استراتژی بازاریابی، ایجاد صف

برخی از برند ها به یکسری افراد پول میدهند تا در صف بایستند و رهگذر ها بدون اینکه بدانند چه محصولی به فروش میرسد در صف خرید میایستند.

به نظر شما چرا مک دونالد فروش خوبی دارد؟ چون همیشه صف خرید طولانی تری دارد و وقتی افراد بیشتری را در صف خرید از مک دونالد میبینیم به خودمان میگوییم حتما نسبت به بقیه کیفیت بهتری دارد و در نتیجه ما هم تصمیم میگیریم در صف خرید مک دونالد بایستیم. چرا بعضی از فیلم ها میشوند پروفروش ترین فیلم سال؟

حالا میخواهیم به شما بگوییم که چگونه در وب سایتتان صف ایجاد کنید.

اگر شما وبسایت فروش اسباب بازی دارید یک گزینه تحت عنوان “بچه ها این اسباب بازی ها را بیشتر دوست دارند” ایجاد کنید. البته در برخی از وب سایت ها گزینه پرفروش‌ترین محصولات وجود دارد اما میتوان انتخاب عنوان های جذاب تر نشان داد که افراد برای خرید کدام محصول شما صف کشیده اند. بهتر است به جای نوشتن کلمه تکراری پروفروش ترین محصول بنویسیم 90 درصد افراد این محصول را خریده اند.

تکنیک شماره 2_ انحصار برای افزایش فروش سایت

تا حالا به چیدمان فروشگاه های لوکس در بالای شهر دقت کرده اید. یک ویترین بزرگ که فقط یک مدل لباس را به نمایش گذاشته اند. در دنیایی که تولید انبوه پوشاک وجود دارد، چرا فقط یک محصول را در ویترین به نمایش میگذارند؟

جواب آن انحصار است.

تمام خانم ها در مراسم ها و عروسی ها میخواهند خاص و تک به نظر بیایند و با گذاشتن یک لباس داخل ویترین بزرگ این حس منتقل میشود که این لباس خیلی خاص و تک است. مشتری حاضر است چندین برابر مبلغ اصلی پرداخت کند که شیک و تک به نظر بیاید. از این تکنیک میتوان برای افزایش فروش سایت نیز استفاده کرد و مخصوصا اگر محصول شما گران است با به وجود آوردن حس انحصار میتوانید به راحتی محصول خود را بفروشید. خب حالا چطور در بازاریابی آنلاین این حس را به مخاطب انتقال دهیم

استفاده از عبارت هایی مانند:

  • تعداد محدود
  • از این محصول فقط 2 عدد موجود هست.
  • ما فقط در سال 24 عدد از این محصول تولید میکنیم.

نه تنها در فروش محصول بلکه در فروش خدمات هم باید فکر کنید که چه خدماتی را به مشتری بدهید که احساس منحصر به فرد بودن کند. مشتری باید حس کند خدماتی که دریافت میکند کاملا منحصر به فرد است.

افزایش فروش
افزایش فروش

تکنیک شماره 3- برتری

همه افراد دوست دارند بگویند که خودروی من BMW است یا عطر من از برند شنل است چون احساس برتر بودن به آنها دست میدهد. در بازاریابی آنلاین هم باید کاری کنید که مشتری احساس برتر بودن کند. برتر بودن صرفا با قیمت بالای محصولات همراه نیست.

شما میتوانید در ارائه خدمات برتر از بقیه باشید. به طور مثال در وبسایتتان بگویید که

  • ما هر روز هفته و 24 ساعت شبانه روز در دسترس هستیم.
  • پس از خرید مشتری برای او یک ایمیل بزنید و شخصا از او تشکر کنید.
  • داکیومنت ها و محتوای ارزشمند به مخاطبان وب سایت ارائه کنید طوری که با افتخار بگوید من همیشه از این وبسایت خرید میکنم.
  • در نظر گرفتن هدیه برای افرادی که در خبرنامه شما عضو میشوند.

تکنیک شماره 4- قصه گویی در افزایش فروش سایت

مشتری ها خیلی باهوش شده اند و اگر حس کنند که در مورد موضوعی اغراق کرده اید وبسایت شما را میبندند و به سراغ سایت بعدی میروند. داستان واقعی شما، عنصر اصلی فروش شماست. در وبسایت داستان خودتان و حتی داستان مشتریانتان را بگویید. بنویسید که چرا تصمیم گرفتید این کسب و کار را انتخاب کنید، از کجا شروع کردید و یا اینکه چطور محصول یا خدمات شما تغییر مثبت در زندگی مشتریانتان به وجود آورده است.
اغراق نکنید و فقط واقعیت ها را بگویید.

تکنیک شماره 5- حفظ ارتباط

اگر مشتری درباره محصول شما سوال میپرسد و از شما قیمت میگیرد ولی خرید نمیکند نمیتوان قطع به یقین گفت که مشتری به محصول شما علاقه ای ندارد. دلایل زیادی وجود دارد که باعث میشود مشتری از شما خرید نکند. هر شخص روزانه با 3000 پیام بازرگانی مواجه میشود. وبسایت ها، سوپر مارکت ها، خیابان ها، تلوزیون همه و همه در حال معرفی محصولات و برندهای متفاوت هستند. اگر مشتری از شما خرید نمیکند شاید

  • هنوز آماده خرید نیست
  • اطلاعات کافی ندارد
  • در حال بررسی کردن است
  • به اندازه کافی پول ندارد

پس برای افزایش فروش سایت  باید با مشتری در ارتباط باشید اما به اندازه، آزار دهنده نباشید چون پیگیری بیش از حد همیشه نتیجه عکس دارد.

در وبسایت هم اطلاعات تماس افرادی که به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند را دریافت کنید و با ارسال خبرنامه های الکترونیکی دوستانه ارتباطتان را به مخاطب حفظ کنید. به طور مثال اگر به علت پایان فصل محصولات را با قیمت مناسب به فروش میرسانید به آنها نیز اطلاع دهید. برای آنها اطلاعاتی ارسال کنید که به تصمیم گیری شان کمک کند. مطمئن باشید فروش به کسی که قبلا از وبسایت شما بازدید کرده 100 درصد راحت تر از نسبت که فروش به کسی که اصلا هیچ دیدی نسبت به شما ندارد.

تکنینک شماره 6- دلیل خرید

مرددترین بازدید کننده ها را به یک مشتاق واقعی تبدیل کنید. اغلب شرکت ها در صفحه ی درباره ما وبسایتشان فقط و فقط درباره خودشان مینویسند. بهتر است در وبسایت به این سوال پاسخ دهید که چه چیزی برای مشتری دارید و چرا آنها باید از شما خرید کند.

  • ارائه آموزش های کاربردی رایگان
  • تحویل محصول به صورت رایگان
  • ارسال هدیه به ازای خرید از وبسایت شما
  • و یا هزاران دلیل که بازدید کننده را مجاب کند که از شما خرید کند.

بسیاری از افراد میگویند از ما خرید کنید چون محصولات ما کیفیت خوبی دارد، کیفیت خوب محصولات شرط لازم است نه شرط کافی. داشتن کیفیت بالا یک اصل است و نداشتن آن یک ضعف.
پس دنبال یک مزیت رقابتی باشید و به مشتری دلیل محکم بدهید تا از شما خرید کند.

تکنیک شماره 7- نظر سنجی

برای افزایش فروش سایت باید به مردم آنچه را میخواهند بدهید نه آنچه را که شما فکر میکنید بهترین است. شما همیشه از دورن به کسب و کارتان نگاه میکنید و نظر سنجی از بازدید کنندگان باعث میشود که آمارهای واقعی را جایگزین حدس و کمان کنید. این مشتری ها هستند که میگویند مایل به خرید چه چیزی هستند.

بسیاری از صاحبان کسب و کار مبلغ های زیادی را به شرکت های بازاریابی پرداخت میکنند تا کار تحقیقات بازار را انجام دهند در صورتی که شما با استفاده از وبسایت به راحتی و به صورت رایگان میتوانید این کار را انجام دهید. بهتر است هنگام خروج افراد از وبسایت از بازدید کننده ها نظر سنجی کنید.

  • کدام خدمات/ محصولات ما را بیشتر میپسندید؟
  • دوست دارید مجموعه ما چه خدمات/ محصولات دیگری را ارائه دهد؟

همچنین با نشان دادن نتایج نظر سنجی در وبسایت بازدیدکننده ها را راهنمایی کنید.

تکنیک شماره 8- شفافیت یک اصل مهم برای افزایش فروش سایت

سوالی که همیشه در ذهن مشتری وجود دارد این است که این محصول/ خدمات چه چیزی برای من دارد. به طور واضح به بازدیدکنندگان وب سایت بگویید که با خرید خدمات/ محصولات شما چه چیزی بدست میآورند. به دو عنوان زیر توجه کنید.

  • با ما همکاری کنید تا بتوانید هر هفته درآمد کسب کنید.
  • با ما باشید تا فقط با روزی 2 ساعت کار هفته ای 500 هزار تومان دریافت کنید.

در عنوان دوم همه چیز کاملا مشخص است و من ترجیح میدهم آن را انتخاب کنم. متن باید طوری نوشته شود که بازدید کننده حس کند واقعا شخصی دارد با او صحبت میکند. پس به جای اینکه در وبسایت بگویید به زودی منتظر جشنواره ما باشید بگویید 4 روز دیگر جشنواره آغاز میشود.

یا مثلا به جای اینکه بگویید در سه ماه خدمات پشتیبانی رایگان است بگویید خدمات پشتیبانی برای ماه های مهر، آبان و آذر رایگان است.

تکنیک شماره 9- تحسین

همه افراد دوست دارند که تحسین شوند. در وب سایت هم بازدید کننده ها را تحسین کنید. به بازدید کننده این حس را بدهید که بسیار باهوش هستند و خرید از شما یک تصمیم عالی است. به آنها بگویید که با خرید آنلاین تا چه اندازه میتوانند در زمان خود صرفه جویی کنند و از بقیه جلوتر باشند.

به طور مثال برای اینکه افراد حس کنند که بهترین تصمیم را گرفته اند میتوانید برای اعضای جدیدی که به وب سایت شما سر میزنند پاداش در نظر بگیرید. ( یک تخفیف ویژه، خدمات رایگان و…)

راه کارهای افزایش فروش سایت
راه کارهای افزایش فروش سایت

تکنیک شماره 10- ارائه ارزش

یک ضرب المثل معروف هست که میگه ” اگه میخواهی کسی رو یه وعده سیر کنی,به اون ماهی بده.ولی اگر میخوای یک عمر سیرش کنی بهش ماهیگیری یاد بده”

به مشتریانتان محصول نفروشید، ارزش بفروشید.

به مشتری اطلاعاتی بدهید که به تصمیم او در خرید کمک کند. همه وب سایت ها فقط اطلاعات اولیه ارائه میدهند. اطلاعات کلی درباره محصول، هزینه ها و نحوه سفارش در صورتی که برای افزایش فروش سایت باید به مخاطبان اطلاعات کاربردی و ارزشمند ارائه دهید.

تکنیک شماره 11- صداقت

یکبار برای تولد یکی از دوستانم به صورت آنلاین هدیه خریدم. چیزی که به دستم رسید با چیزی که تصویر آن را در وبسایت دیده بودم خیلی متفاوت بود و باعث شد من تجربه بدی از خرید از آن وبسایت داشته باشم.
وقتی که حرف از صداقت میزنیم منظور این نیست که ایرادهای محصول را بگویید.

به جای اینکه بنویسید محصول ما برای همه افراد مناسب است دقیقا بگویید محصول شما برای چه افرادی مناسب است و برای چه افرادی مناسب نیست.
از عبارت های باور پذیر استفاده کنید. مردم ماشین نیستند بنابراین شما هم مانند یه ربات نفروشید.

تکنیک شماره 12- تصویر

بسیاری از فروشگاه ها و شرکت ها برای افزایش فروش سایت تصاویر بزرگ از محصولات خود را بر روی دیوار فروشگاه نصب میکنند. تصاویر حرفه ای و با کیفیت تمایل به خرید را افزایش میدهد.

• در وبسایت نیز به جای استفاده از تصاویر غیر واقعی، از تصاویر واقعی و بدون روتوش استفاده کنید.
در تصاویر، چهره افرادی را نشان دهید که از محصولات شما استفاده میکنند و لبخند رضایت بر لب دارند.
در تصاویر مزایا و ویژگی های محصولتان را نشان دهید و در کنار آن با استفاده از متن های هوشمندانه به صفحات وبسایت جان بیشتری ببخشید.

تکنیک شماره 13- سرگرمی

سرگرم کننده باشید. البته منظور ما این نیست که در وبسایتتان جک تعریف کنیدو یا از تصاویر خنده دار استفاده کنید.

منظور این است که سایتتان آنقدر خوب طراحی شده باشد که افراد گذر زمان را حس نکنند و زمان بیشتری را در وبسایت شما سپری کنند.
چند راهکار:

  • در جاهای مختلف وب سایت مزیت های کلیدی تان را تکرار کنید.
  • در وبسایت از متن، تصویر، ویدئو و حتی پادکست استفاده کنید.
  • وبسایت را از یکنواخت بودن خارج کنید.
تکنیک شماره 14- حل موانع

سه مانع برای خرید افراد از وبسایت وجود دارد. فرقی نمیکند که شما خمیردندان میفروشید و یا جت، در هر صورت افراد باید به شما اعتماد کنند. هیچ کسی وقتی میترسد خرید نمیکند.

مانع شماره یک – چگونه به مشتری این اطمینان را بدهم که کارم را بلدم؟

جواب: اطلاعات مفید و آموزشی به آنها ارائه دهید. ارائه اطلاعات واقعی و بی طرفانه. نوشتن مقاله سفید که به راحتی قابل به اشتراک گذاری باشد.

مانع شماره دو- چگونه بگویم که من قابل اعتماد هستم و میتوانم شریک تجاری خوبی باشم؟

جواب: مدارک ارائه دهید. از گواهی نامه ها، توصیفات و رضایت مشتریان قبلی استفاده کنید.

مانع شماره سه- چگونه ترس مشتری را از خرید از بین ببرم؟
جواب: شما به جای مشتری ریسک کنید. یک تضمین محکم ارائه دهید. ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت و یا هر تضمین دیگری که خیال مشتری را راحت کند.

به افراد احترام بگذارید و به آنها اطلاعات ارزشمند ارائه دهید، آنها هم به شما احترام میگذارند و به شما اعتماد میکنند و در گام بعد به سراغ فروش بروید. به مشتریان این اعتماد را بدهید که به فروش یک باره فکر نمیکنید. خیالشان را راحت کنید که همیشه پاسخگوی آنها هستید.

#تکنیک شماره 15- سوالات متداول

امکان سوالات متداول در وبسایت یک وسیله عالی برای بازاریابی است. پاسخ سوالات متداولی که اغلب مشتریان از شما میپرسند را در وبسایت قراردهید. مخاطبان با دانشی که به واسطه سوالات متداول بدست می آورند احساس قدرت میکنند.

مهم است که به ترتیبی که سوالات در ذهن مخاطب مینشیند دقت کنید و به همان ترتیب به سوال ها پاسخ دهید.

5/5 - (2 امتیاز)

نمونه کارهای گروه تاچ
در زمینه برندینگ

برای سفارش طراحی سایت با ما در تماس باشید

افزایش فروش سایت, تکنیک فروش در سایت

اشتراک مطلب

نوشتهٔ پیشین
چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم
نوشتهٔ بعدی
چطور عنوانی بنویسیم که مخاطب میخکوب شود

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.