خدمات برندینگ در یزد
برند بودن چه مزیتی دارد؟
برند بودن چه مزیتی دارد؟
خدمات برندینگ با تدوین یک استراتژی برند قوی آغاز می گردد و با آیتم های تخصصی مانند طراحی هویت بصری برند، طراحی لوگو، انتخاب نام و شعار، درصورت لزوم طراحی زیر برندهای مورد نیاز، رنگ و فونت سازمانی و ایجاد سایر ارتباطات برند ادامه می یابد.
امروزه مشتریان انتخاب های زیاد و وقت کم دارند بنابراین مستقیم به سراغ محصولات برند میروند. استراتژی برند یک برنامهی مستند و مدونی است که جهت موفقیت برند تدوین می شود.
برای سفارش استراتژی برند با ما در تماس باشید
تدوین استراتژی برند گام های متعددی دارد که مهم ترین گام های آن عبارت است از:
گام اول: شناخت
در گام اول پروژه برندسازی یزد باید خودمان، رقبا، صنعتی که در آن فعال هستیم و محیط اطراف را به خوبی بشناسیم.
شناخت خودمان Self Analysis
ماتریس SOWT یکی از ابزارهای کاربردی است که به کمک آن میتوان تهدیدها، فرصت ها، نقاط قوت و نقاط قابل بهبود خودمان را عمیق تر بررسی کنیم.
شناخت مخاطب Audience Analysis
مخاطبان را میتوان بر اساس عوامل فرهنگی، دموگرافیک، عوامل رفتاری، عوامل رفتاری و یا روان شناختی دسته بندی کرد.
شناخت محیط Environment Analysis
تامین کنندگان، رقبا، سهامداران، عوامل جهانی و همچنین عوامل اقتصادی، فرهنگی و غیره در این گام
مورد بررسی قرار میگیرد.
گام دوم: تعیین جایگاه و وعده برند
جایگاه برند شما در پروژه برندینگ یزد آن موقعیتی است که در بازار برای خود تعریف میکنید و شما را از رقبایتان متمایز میکند. برای مخاطبان شما مهم است که شما کجا هستید و چه جایگاهی را برای خود تعیین کردهاید. شما باید به طور واضح در مورد مزایایی که محصولات و خدمات شما دارد حرف بزنید. برای هریک از این مزایا هم باید دلایل باور پذیر ارائه کنید.
در این گام بیشتر موضوع مزیت رقابتی برند Point Of Difference مورد بررسی قرار میگیرد.
گام سوم: آفرینش جسم برند
شخصیت برند، هویت بصری برند، هویت کلامی و هویت حسی برند در این گام خلق میشود. هنگامی که مشخص شد که دقیقا که هستید و چگونه قرار است ظاهر شوید، باید وارد عمل شوید و برند خود را از طریق یک برنامه جامع وارد دنیای واقعی کنید تا برند شما به عنوان یک شخص حقوقی با مشتریانش ارتباط برقرار کند. اینجا همان جایی است که شما در ذهن و قلب مشتری ماندگار می شوید.
برند سازی یک فرآیند چرخشی است که همیشه باید مورد ارزیابی قرار گرفته شود.
همواره باید بعد از اجرای استراتژی برند، از محیط بیر.ن نظرات و فیدبک ها را مورد بررسی قرار دهیم و از خودمان بپرسیم که: