مذاکره اصولی

5 راهکار برای داشتن مذاکره اصولی | یک فروشنده حرفه ای چگونه مذاکره می کند؟

مذاکره رایج ترین وسیله ارتباط بین انسان هاست. مردم اغلب دو نوع مذاکره را پیش روی خود میبینند، مذاکره ملایم و یا سخت. در مذاکره ملایم افراد به یکدیگر امتیاز میدهند تا راه رسیدن به توافق را هموار کنند.

در این مذاکره افراد به دنبال دستیابی به یک راه حل دوستانه هستند، اما در مذاکره سخت مذاکره کننده میخواهد به هر نحوی شده پیروز میدان باشد و این روش اغلب باعث ایجاد واکنش هایی شدید میشود.
منتها راه سومی هم برای مذاکره وجود دارد. مذاکره ای با عنوان” مذاکره اصولی

مذاکره اصولی میگوید هر کجا که امکان دارد به دنبال منافع طرف مقابل باشید.
مذاکره اصولی میگوید هر آنچه استحقاق آنرا دارید بدست آورید و در عین حال محبوب و مورد اطمینان باشید.
همچنین در مذاکره اصولی باید انصاف را رعایت کنید.

 

مذاکره اصولی
مذاکره اصولی

پنج راهکار برای داشتن مذاکره اصولی

1- اشخاص را از مسئله جدا کنید

مذاکره کنندگان در درجه اول انسان هستند. شما با انسانهایی سروکار دارید که دارای احساس هستند. انسانها دنیا را از زاویه دید خود میبینند و ارزش های خاصی در زندگی خود دارند.

بهتر است به مسائل از زاویه دید طرف مقابل هم نگاه کنید. پس در طول مذاکره مدام از خود سوال کنید که آیا توجه کافی به مسئله انسان ها را داشته ام؟

2- توجه به احساسات

در یک مذاکره جدی، احساسات میتواند نقشی اثر گذارتر از گفتار داشته باشد. ابتدا احساس های طرف مقابل خود را بشناسید و اجازه دهید هیجانات، خشم و ناراحتی خود را نشان دهد.

3- ارتباط گرفتن

بدون برقراری ارتباط مذاکره ای وجود ندارد. اگر در یک مذاکره طرف مقابل توجه کافی به آنچه میگویید نداشته باشد عملا ارتباطی صورت نگرفته است و مذاکره شما نتیجه ای نخواهد داشت.

به سخن طرف مقابل گوش دهید و گاهی سخن آنها را برای گرفتن توضیح بیشتر قطع کنید و به این شکل نشان دهید که به حرفهایشان توجه دارید.

4- در راستای هدفتان صحبت کنید

گاهی اوقات صحبت ها در راستای منظور اصلی مذاکره نیست و کشیده شدن بحث به حاشیه باعث میشود مذاکره موفقی نداشته باشید. سعی کنید دامنه صحبت ها خیلی از هدف اصلی دور نشود.

5- طرف مقابل رقیب شما نیست

بهترین روش در مذاکره این است که طرف مقابل را همانند همکاری در نظر بگیرید که میخواهید با او به نتیجه مشترک برسید.

فراموش نکنید یک مذاکره خوب منافع مشترک برای هر دو طرف خواهد داشت.پس به طرف مقابل به چشم یک رقیب نگاه نکنید.

تهیه و تنظیم: واحد تولید محتوای گروه تاچ
به اشتراک گذاری مقاله با ذکر منبع بلامانع است

4.7/5 - (8 امتیاز)

نمونه کارهای گروه تاچ
در زمینه برندینگ

برای سفارش طراحی سایت با ما در تماس باشید

افزایش فروش, مذاکره اصولی, مذاکره فروش

اشتراک مطلب

نوشتهٔ بعدی
چگونه بازدید کننده های وب سایتمان را به مشتری تبدیل کنیم؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.