تبدیل بازدیدکننده به مشتری

چگونه بازدید کننده های وب سایتمان را به مشتری تبدیل کنیم؟

تبدیل بازدیدکننده به مشتری دغدغه اصلی بسیاری از صاحبان کسب و کار بشمار می آید.
فرض کنیم که شما وبسایت دارید و همچنین در موتورهای جستجو هم رتبه خوبی را بدست آورده اید،
آیا شما میتوانید بخش قابل توجهی از افرادی که از وبسایت شما بازدید میکنند را به مشتری تبدیل کنید؟

 

تبدیل بازدیدکننده به مشتری
تبدیل بازدیدکننده به مشتری

قبل از توضیح درباره روش های کاربردی جهت افزایش فروش در وبسایت، بهتر است شما را با مفهوم قیف فروش آشنا کنیم.
قیف فروش در واقع همان پروسه ی فروش است تا مشتریان بالقوه را به خریدار تبدیل کنیم.
قیف فروش به صورت خلاصه شامل 4 قسمت میشود.

آگاهی

در این گام شما باید مشتریان را از وجود خود آگاه کنید و همچنین به آنها بگویید که محصول شما چه ارزش افزوده ای به آنها می دهد، تا میتوانید به مشتریان اطلاعات کاربردی بدهید.

علاقه مندی

سعی کنید با نشر محتوای جذاب و حرفه ای بازدیدکنندگان را به خود علاقه مند کنید.
محتوای متنی خوب، گرافیک حرفه ای، ساده بودن وبسایت و … از عواملی است که علاقه مندی آنها را افزایش میدهد.

تصمیم گیری

در این گام مشتری تصمیم به خرید میگیرد پس باید تمام مواردی که باعث میشود شوق خرید در مشتری زنده بماند را رعایت کنید.
استفاده از جشنواره ها و تخفیف ویژه از عواملی است که در این زمینه تاثیر بسزایی دارد.

عمل (خرید)

در این گام، مشتری از سایت شما خرید میکند و شما موفق شده اید بازدید کننده را به خریدار تبدیل کنید.

و اما 11 نکته بسیار کاربردی برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری که قبل از طراحی سایت فروش آنلاین باید بدانید.

  • ساده سازی: صفحه اصلی وبسایت خود را ساده نگه دارید. با درج اطلاعات زیاد و تبلیغات متعدد در صفحه اصلی، فقط مشتری گمراه میشود و در نهایت سریع از وبسایت شما خارج میشود.
  • استفاده از ویدئو: فیلم معرفی محصولات و یا خدمات باعث میشود که شما در کمترین زمان، اطلاعات بیشتری را به بازدید کننده بدهید که این موضوع تاثیر بسیار زیادی در میزان فروش شما خواهد داشت.
  • دریافت اطلاعات ایمیل: ایمیل مارکتینگ روش خوبی است تا در آینده نیز با مشتریان خود در ارتباط باشید. اگر آدرس ایمیلی نداشته باشید نمیتوانید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. حتما ایمیل بازدیدکنندگان را دریافت کنید تا بعدا اطلاعات خبرنامه و جشنواره ها را برای آنها ارسال کنید.
  • ایجاد اعتماد: روشهای زیادی برای جلب اعتماد وجود دارد. به عنوان مثال در صورت عدم رضایت مشتری از محصول به او ضمانت بازگشت وجه بدهید. تصویری از شرکت، پرسنل و … را در وبسایت به نمایش بگذارید تا افراد راحت تر به شما اعتماد کنند.
  • صداقت: صادقانه به مشتری بگویید که محصول شما چه مشکلی از مشتری را حل میکند و یا چه کاربردی برای او خواهد داشت. اگر محصول شما نمیتواند پاسخگوی درخواست طیف خاصی از مشتریان باشد حتما آن را شفاف بگویید.
  • گفتگوی زنده: چت آنلاین و یا همان گفتگوی زنده باعث میشود مشتری در لحظه پاسخ سوالش را دریافت کند و در دسترس بودن شما اعتماد آنها را افزایش میدهد.
  • رابط کاربری UX: هر قدر که از اهمیت این موضوع بگوییم، کم گفته ایم. User Experience یا همان تجربه کاربری میگوید که شما باید خودتان را به جای بازدید کننده بگذارید و تا حد ممکن سایت را زیبا، خلاصه، کاربرپسند و کاربردی طراحی کنید. اگر مشتری گیج شود، وبسایت شما را ترک میکند. اگر سایت شما زمخت باشد، کاربران به سراغ سایت رقبای شما میروند. علم ux  موارد بسیار زیادی را شامل میشود که در اینجا تنها یک توضیح مختصر ذکر شده است.
  • بروز بودن: یک وبسایت باید دلیلی برای بازگشت داشته باشد. پویا بودن همیشگی وبسایت، بازدیدکنندگان را ترغیب میکند تا دوباره به سراغ شما بیایند.
  • طراحی پکیج: طبیعی است که افراد با توان مالی و سطح توقع متفاوت ممکن است از وبسایت شما بازدید کنند، حتما چند نوع پکیج با لیست قیمت و امکانات مجزا تنظیم کنید تا دامنه فروش بیشتری داشته باشید.
  • صفحه فرود(Landing page): طراحی صفحه فرود از مواردی است در افزایش میزان فروش تاثیر بسیار بالایی دارد.
    چرا اسم آن را صفحه فرود گذاشته اند؟ فرض کنید که شما با پرواز به یک شهر یا کشور دیگری میروید.
    اولین صحنه هایی که پس از فرود هواپیما میبینید تاثیر بالا و بیاد ماندگی در ذهن شما خواهند داشت. یک وبسایت هم باید صفحه فرود عالی را از خود به نمایش بگذارد که همیشه در ذهن بازدید کننده بماند.
  • شما بگویید: در حال حاضر بیش از 50 آیتم و تکنیک تاثیر گذار برای بالا بردن میزان فروش از طریق وبسایت وجود دارد که در اینجا به برخی از مهم ترین آنها اشاره کردیم.

خوشحال میشویم اگه شما هم تجربه ای در این زمینه دارید اطلاع دهید تا با نشر آن دیگران را هم در مسیر توسعه همراهی کنیم.

تهیه و تنظیم: واحد تولید محتوای گروه تاچ
به اشتراک گذاری مقاله با ذکر منبع بلامانع است

.

4.7/5 - (6 امتیاز)

نمونه کارهای گروه تاچ
در زمینه برندینگ

برای سفارش طراحی سایت با ما در تماس باشید

افزایش فروش سایت, جذب مشتری, قیف فروش

اشتراک مطلب

نوشتهٔ پیشین
5 راهکار برای داشتن مذاکره اصولی | یک فروشنده حرفه ای چگونه مذاکره می کند؟
نوشتهٔ بعدی
رتبه الکسا چیست و چگونه میتوان رتبه الکسا هر وب سایت را بررسی کرد؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.